Strony internetowe dla małych firm to nasza specjalność. Jeśli chcesz zbudować nową lub zwiększyć skuteczność swojej obecnej witryny, oto 10 kluczowych kroków, aby rozpocząć i pomóc witrynie małej firmy skutecznie konkurować na rynku online.
Budowa strony internetowej – FAQ
Co to jest domena internetowa?
Jest to unikalny, niepowtarzalny adres internetowy, konieczny do zaistnienia strony w internecie.
Co to jest hosting?
Jest to miejsce, gdzie fizycznie trzymane są pliki Twojej witryny. Serwer ten działa 24 godz. na dobę. Istnieją hostingi płatne, jak i darmowe.
Co to jest CMS WordPress?
Krótko mówiąc, jest to system pozwalający na samodzielną obsługę strony www. Nie jest do tego potrzebna żadna znajomość języków kodowania stron. Wystarczy zwykła umiejętność obsługi edytora tekstowego, takiego jak np. przy pisaniu e-maili czy też jak w Wordzie. Dzięki temu można samodzielnie dokonywać zmian na stronach, aktualizować treść, wstawiać zdjęcia itp. Bez tego systemu i bez znajomości kodowania, to nawet wpisanie nowego firmowego nr telefonu sprawi, że trzeba będzie zdać się na usługi informatyka. Korzyści z oparcia strony na CMS WordPress są niezmierne.
Czy koniecznie trzeba dostarczać własne teksty na stronę?
Tak. Dostarczenie tekstów leży w gestii Klienta. Jednakże przy projektowaniu stron niezbyt rozbudowanych istnieje możliwość dostarczenia tylko swojej oferty, ulotek itp. materiałów. Wówczas sensownie rozplanuję ich umieszczenie na stronie.
1. Uzyskaj dobrą nazwę domeny
Nazwa Twojej domeny, znana również jako adres Twojej witryny, jest często punktem wejścia do budowy strony internetowej. Ważne jest, aby domena robiła dobre wrażenie pod kątem użyteczności, a także optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).
Oto kilka wskazówek, jak wymyślić optymalną nazwę domeny:
- Ułatw sobie pisownię. Staraj się nie używać slangu, wymyślonych lub skrajnie ezoterycznych słów.
- Postaraj się, aby była jak najkrótsza. Im jest krótszy, tym łatwiej go zapamiętać i poprawnie wpisać.
- Użyj odpowiedniego rozszerzenia domeny. Zawsze staraj się, aby była to nazwa domeny .pl, chyba że bardziej odpowiednie jest użycie innego rozszerzenia, takiego jak .gov, .edu lub .org.
- Unikaj cyfr i myślników. Są trudne do zapamiętania i mniej eleganckie i zapadają w pamięć niż nazwy domen zawierające tylko słowa i mogą być źle zrozumiane podczas wypowiadania nazwy domeny.
- Ustaw adres szeroki, aby ułatwić przyszły rozwój. Na przykład Amazon.com jest znacznie szerszym adresem witryny niż BooksOnline.com i pozwala Amazonowi sprzedawać prawie każdy rodzaj dóbr konsumpcyjnych zamiast samych książek, co było jego pierwotnym celem.
- Upewnij się, że jest niezapomniany. Przy tak wielu witrynach w Internecie ważne jest, aby nazwa Twojej witryny była chwytliwa, aby ludzie pamiętali, jak uzyskać do niej dostęp w przyszłości.
- Sprawdź nazwę domeny. Wygoogluj go, aby sprawdzić, czy podobny adres strony internetowej już istnieje w Internecie, i wyszukaj w Krajowym Rejestrze Domen, aby upewnić się, że nie jest zarejestrowana.
- Sprawdź, czy cena jest odpowiednia. Sprawdź, czy możesz kupić żądany adres witryny po rozsądnej cenie, ponieważ większość dobrych nazw domen jest zajęta i będzie musiała zostać kupiona od obecnego właściciela.
- Unikaj bezsensownych nazw. Wybierz nazwę, która przekazuje znaczenie, aby użytkownicy od razu wiedzieli, czym jest Twoja firma. Yahoo i Google to chwytliwe nazwy, ale ich marka była bardzo droga, a Twoja mała firma może nie mieć takiego samego budżetu.
- Utwórz przyjazny dla SEO adres URL. W razie potrzeby spróbuj wymyślić adres witryny przyjazny dla SEO, który zawiera słowa kluczowe i lokalizację geograficzną; na przykład „www.PosadzkiPrzemysloweOpole.pl”.
2. Kup bezpieczny hosting stron internetowych z dobrym wsparciem technicznym
Host witryny (lub czasami określany jako hosting) to firma oferująca technologię i usługi niezbędne do przeglądania witryny w Internecie. Łączysz nazwę swojej domeny z dostawcą usług hostingowych, aby użytkownicy odwiedzający adres Twojej witryny wyświetlali Twoją witrynę, którą przechowujesz na swoim koncie hostingowym.
Usługi hostingowe mogą kosztować od 10 do 100 PLN miesięcznie, w zależności od wybranej technologii i wsparcia. Zwykle możesz uzyskać zniżkę, jeśli kupisz plan roczny, a nie miesięczny.
Oto kilka wskazówek dotyczących wyboru dobrego planu hostingowego:
- Chociaż możesz uzyskać plan hostingowy „serwera współdzielonego” za jedynie kilkanaście złoty miesięcznie, zwykle odradzałbym to. Hosting współdzielony oznacza, że udostępniasz serwer i jego zasoby innym klientom, co może negatywnie wpłynąć na wydajność Twojej witryny. Ponadto, jeśli jedna z innych witryn na Twoim współdzielonym serwerze zostanie zhakowana, możliwe jest, że Twoja witryna również zostanie zainfekowana.
- Plan hostingowy „serwera dedykowanego” jest najdroższą opcją — koszt może wynosić od około 200 do 500 PLN miesięcznie — ale dzięki temu Twoja witryna będzie działać optymalnie. Posiadanie planu serwera dedykowanego oznacza, że fizyczny serwer jest w całości przeznaczony dla Twojej witryny; dlatego wszystkie zasoby są Twoje i jest to bezpieczniejsze niż wspólny plan hostingowy, o ile technologia jest optymalna. Jest to jednak znacznie droższe niż to, co zwykle jest w stanie zapłacić większość małych firm. Gdy masz witrynę o bardzo wysokiej wydajności, może to być to, czego potrzebujesz, ale jest to przesada dla większości wczesnych i małych firm.
- Kompromis, który zazwyczaj polecam, to plan hostingowy „wirtualnego serwera prywatnego” (VPS), który oferuje to, co najlepsze z obu światów. Koszt waha się od około 100 do 400 PLN miesięcznie, co jest przystępne dla usług hostingowych, które otrzymasz. VPS to jedna maszyna, która jest podzielona na partycje, aby działała jako wiele maszyn, co zapewnia jej przystępność cenową podobną do hostingu współdzielonego, z podobnym potencjałem bezpieczeństwa i wydajności jak plan hostingu serwera dedykowanego.
- Upewnij się, że Twoja firma hostingowa ma wsparcie telefoniczne i/lub na czacie, abyś mógł szybko uzyskać pomoc, jeśli masz problem. Wsparcie e-mailowe może często trwać zbyt długo i być frustrujące, gdy problem wymaga natychmiastowego rozwiązania. Pomoc telefoniczna jest najlepsza, ale czat też działa dobrze.
- Aby uzyskać dostęp do serwera, musi istnieć łatwy w użyciu interfejs serwera, taki jak cPanel. Nie chcesz używać poleceń terminala do przeglądania zawartości serwera i wprowadzania zmian, chyba że możesz sobie pozwolić na zatrudnienie profesjonalnego administratora serwera do pomocy.
- Sprawdź, jaki rodzaj zabezpieczeń serwera jest stosowany na serwerze, który rozważasz. Będziesz chciał mieć dostęp do swojego serwera za pośrednictwem bezpiecznego protokołu przesyłania plików (SFTP). Powinny być tworzone codziennie kopie zapasowe zawartości serwera. Powinna istnieć również prosta metoda instalacji certyfikatów Let’s Encrypt (SSL) za pomocą jednego lub dwóch kliknięć. Upewnij się, że firma hostingowa przeprowadza regularną konserwację bezpieczeństwa. Idealnie byłoby, gdyby Twoja firma hostingowa miała opublikowany protokół bezpieczeństwa, który możesz przejrzeć, abyś wiedział, w jaki sposób dbają o bezpieczeństwo swoich serwerów.
Niektóre popularne firmy hostingowe:
3. Wyraźnie wyświetlaj jasny opis swojej firmy
Ważne jest, aby od razu poinformować ludzi, kim jesteś i co robisz, aby nie czuli się zdezorientowani, gdy odwiedzają witrynę Twojej małej firmy. Upewnij się, że baner na głównej stronie głównej (znany również jako „obraz wyróżniający”) i kolejne banery są wizualną reprezentacją Twoich usług, a także, że w górnej części strony znajduje się wprowadzająca notka tekstowa, która opisuje, kim jesteś i co robisz .
Ponadto upewnij się, że zarówno w menu głównym, jak i w stopce nawigacyjnej znajdują się linki do strony „O nas”, aby ludzie mogli je kliknąć i przeczytać więcej o Twojej firmie.
4. Wdróż najlepszy system zarządzania treścią
System zarządzania treścią (CMS) to program lub aplikacja używana do tworzenia treści cyfrowych i zarządzania nią. Dobry CMS pomoże Ci w utrzymaniu witryny, a do korzystania z niej nie potrzebujesz dużej wiedzy technicznej. Powinieneś wybrać CMS, który jest zaprojektowany dla Twoich unikalnych potrzeb; różne systemy są używane z różnych powodów, takich jak łatwość obsługi, rozszerzalność i budżet.
Poniżej przedstawiamy kilka popularnych systemów wraz z opisami ich mocnych i słabych stron.
WordPress: WordPress to najpopularniejszy CMS na świecie. Posiada ogromną, aktywną społeczność wsparcia i wiele przydatnych wtyczek rozszerzających funkcjonalność Twojej witryny. (A jeśli nie możesz znaleźć wtyczki, która robi to, co chcesz, łatwo jest znaleźć programistę WordPress, który może ją dla Ciebie stworzyć!) WordPress jest również darmowy i stosunkowo prosty w instalacji. Większość twórców stron internetowych zna go, więc nie jest trudno znaleźć osobę lub agencję, która może pracować w Twojej witrynie. Zwykle polecam małym firmom korzystanie z WordPressa do tworzenia swoich stron internetowych, ze względu na jego elastyczność i rozszerzalność.
Należy jednak zauważyć, że największą słabością WordPressa jest bezpieczeństwo — ponieważ jest tak popularny, hakerzy atakują go najczęściej. Twoja witryna WordPress musi być regularnie konserwowana i zabezpieczana, aby nie została zhakowana. Ponadto trudno jest zabezpieczyć każdą wtyczkę innej firmy, więc utrzymywanie bezpieczeństwa witryny WordPress musi być ciągłym zobowiązaniem poprzez różne najlepsze praktyki (sprawdzanie, czy wtyczki zostały zaktualizowane w ciągu ostatnich kilku miesięcy, upewniając się, że jest to wtyczka dostarczona w oficjalnym repozytorium WordPressa, natychmiast usuwająca nieużywane wtyczki itp.).
Drupal: Drupal to kolejny popularny CMS. Oferuje wiele takich samych korzyści jak WordPress, w tym elastyczność, łatwość użytkowania i dużą społeczność wsparcia. Warto zauważyć, że jest to bezpieczniejszy CMS niż WordPress (bezpieczniejszy przed złośliwą aktywnością); jednak nie ma tylu opcji wtyczek lub motywów, co czyni go mniej rozszerzalnym. Przez wiele lat strona Białego Domu (Whitehouse.gov) była prowadzona z Drupalem, ale od tego czasu przeszła na WordPressa, którego używa do dziś.
Joomla!: Innym popularnym systemem CMS jest Joomla! Po wyjęciu z pudełka ma lepsze funkcje SEO, bezpieczeństwa i wielojęzyczności niż WordPress; jednak z pomocą kilku wtyczek WordPress przewyższa możliwości Joomla!.
Squarespace: Squarespace to usługa, którą subskrybujesz co miesiąc lub co rok, dzięki czemu tworzenie witryn i blogów jest łatwe w użyciu „przeciągnij i upuść”. Obejmuje projektowanie stron internetowych, tworzenie, konserwację oprogramowania, metryki, nazwę domeny z rocznym zakupem, bezpieczeństwo SSL, wsparcie 24/7 oraz nieograniczoną przepustowość i hosting w jednym pakiecie. Jest szczególnie odpowiedni dla twórców i zapewnia najwyższej klasy szablony projektów. Jeśli masz napięty budżet, potrzebujesz prostej i pięknej strony, ale nie możesz sobie pozwolić na projektanta stron internetowych, jest to świetna usługa dla Ciebie.
W przypadku Squarespace krzywa uczenia się jest znacznie mniejsza niż w przypadku WordPressa, Drupala i Joomla!, ale nie ma prawie tylu opcji rozszerzalności. Jeśli jednak masz niewielką lub żadną wiedzę techniczną i szukasz szybkiego i łatwego sposobu na założenie strony internetowej, Squarespace jest dla Ciebie doskonałą opcją.
Wix: Wix jest bardzo podobny do Squarespace, ale jest nieco bardziej przyjazny dla użytkownika. Oferuje miesięczną, ale nie roczną subskrypcję i zawiera podobne funkcje. Wix to także narzędzie do budowania metodą „przeciągnij i upuść” — możesz swobodnie przeciągać i upuszczać elementy w dowolnym miejscu na stronie; dla porównania Squarespace jest bardziej zorganizowany pod względem miejsca, w którym można przeciągać i upuszczać na stronie. Krzywa uczenia się korzystania z Wix jest nawet krótsza niż Squarespace, więc jeśli chcesz szybko opublikować witrynę, może to być najlepsza opcja.
Wix ma do wyboru znacznie więcej szablonów niż Squarespace, ale po wybraniu szablonu musisz się go trzymać lub być zmuszonym do całkowitego przebudowania witryny. Dzięki Squarespace możesz zmienić swój szablon w dowolnym momencie bez konieczności przebudowywania całej witryny.
5. Wybierz dobrą platformę e-commerce
Jeśli planujesz sprzedawać towary i/lub usługi za pośrednictwem swojej witryny, będziesz potrzebować do tego odpowiedniej technologii. (Jeśli obecnie nic nie sprzedajesz, możesz rozważyć to, ponieważ handel elektroniczny może potencjalnie zwiększyć Twoje zyski). Jeśli zdecydujesz się umożliwić użytkownikom dokonywanie transakcji finansowych z Tobą online, będziesz musiał wybrać odpowiednią platformę dla swojego Model biznesowy.
Oto kilka popularnych platform e-commerce dla małych firm:
WooCommerce: WooCommerce to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie — może zamienić Twoją witrynę WordPress w sklep internetowy. Podobnie jak WordPress, dostępnych jest wiele wtyczek i dołącza się do WordPressa, co czyni go niezwykle elastycznym. Istnieje wiele gotowych motywów darmowych i premium dla WooCommerce. (Z reguły lepiej jest użyć motywu premium od renomowanego programisty, ponieważ zapewni on lepsze bezpieczeństwo i wsparcie.) Jeśli nie znasz się na technologii, najprawdopodobniej będziesz potrzebować programisty WordPress, który pomoże Ci go skonfigurować Użyj tego. WooCommerce oferuje również bardzo duże możliwości i skalowalność, których może potrzebować Twoja mała firma.
Shopify: Shopify to oparta na chmurze platforma handlu elektronicznego, która umożliwia tworzenie i dostosowywanie sklepu internetowego oraz zarządzanie produktami, zapasami, płatnościami i wysyłką. Nie jest to rozszerzenie WordPress, takie jak WooCommerce — jest to samodzielna platforma hostowana na serwerze Shopify — więc jeśli masz główną witrynę internetową, Twoja witryna e-commerce będzie od niej technicznie oddzielona. Możesz połączyć się ze swoim kontem Shopify ze swojej zwykłej witryny internetowej zbudowanej za pomocą WordPress, Drupal, Wix itp., chyba że Twoja główna witryna internetowa ma wtyczkę integracyjną Shopify.
Funkcje obejmują nieograniczoną liczbę produktów, nieograniczoną przepustowość, analizę oszustw, kody rabatowe, raporty i wiele więcej. Kluczową zaletą Shopify jest to, że nie potrzebujesz programisty do skonfigurowania sklepu, a wszystko na zapleczu jest już skonfigurowane, gdy subskrybujesz. Minusem jest to, że nie masz tak dużej kontroli ani elastyczności nad swoim sklepem, jak w przypadku WooCommerce.
Shopify Plus: Shopify Plus to Shopify, ale z wyższym poziomem dostosowywania, większą liczbą kont pracowników i międzynarodowymi opcjami e-commerce. Posiada również wyższy poziom wsparcia. Jednak wszystko to oczywiście wiąże się z wyższym kosztem subskrypcji i nadal nie ma całej elastyczności i możliwości dostosowywania, jak WooCommerce.
Business Squarespace: Squarespace ma opcję subskrypcji e-commerce, więc jeśli wybrałeś Squarespace do zbudowania swojej witryny i masz bardzo proste potrzeby e-commerce, możesz wybrać tę drogę. Business Squarespace pobiera opłatę transakcyjną, ale można ją ominąć, uaktualniając subskrypcję do podstawowego sklepu internetowego. Obejmuje bezpłatną domenę, zabezpieczenia SSL, SEO, odzyskiwanie porzuconych koszyków, rabaty, wysyłkę przewoźnika w czasie rzeczywistym i wiele innych. Zauważono jednak, że nie jest tak przyjazny dla użytkownika jak Shopify. I podobnie jak Shopify, po prostu nie jest tak elastyczny jak WooCommerce.
Wix: Wix faktycznie ma rozszerzenie Shopify, które jest bardzo przyjazne dla użytkownika. Będziesz musiał uaktualnić swoje konto Wix i zasubskrybować Shopify, aby z niego korzystać.
6. Stwórz interesujący, zapadający w pamięć i angażujący interfejs użytkownika strony internetowej
Upewnij się, że interfejs Twojej witryny dla małej firmy pozostawia pozytywne wrażenie, które napędza wyniki. Możesz to zrobić, wdrażając następujące sugestie:
- Używaj pięknej grafiki i łatwych do odczytania czcionek.
- Upewnij się, że grafika jest skompresowana i zoptymalizowana pod kątem szybkiego ładowania. Jeśli Twoja witryna działa wolno, wyszukiwarki, takie jak Google, obniżą Twój ranking.
- Zbadaj konkurencję, aby zobaczyć, jak zaprojektowali i zoptymalizowali swoje strony internetowe opole; zaimplementuj podobne komponenty, które będą działać w witrynie Twojej małej firmy.
- Zbadaj swoją grupę docelową, aby zobaczyć, czego chcą od Twojej witryny i ułatwić im jej osiągnięcie.
- Utrzymuj konsekwentnie markę przez cały projekt witryny.
- Zaprojektuj intuicyjny system nawigacji, który pozwoli użytkownikom szybko dotrzeć do potrzebnych stron.
- Publikuj łatwo dostępne informacje kontaktowe.
- Uwzględnij oczywiste wezwania do działania (zwłaszcza przyciski „kup teraz”).
- Twórz strony, które są standardowe dla witryn małych firm, takie jak:
- Start
- O nas
- Produkty/Usługi (z opisami i atrakcyjnymi wizualnie zdjęciami)
- Mapa strony (do celów SEO)
- Zespół
- Kontakt
- Polityka prywatności
- Dodatkowe strony dotyczące Twojej konkretnej małej firmy
7. Zoptymalizuj witrynę małej firmy pod kątem wyszukiwarek
SEO to zestaw praktyk, które stosujesz w swojej witrynie, aby zapewnić, że wyszukiwarki będą odpowiednio indeksować i pozycjonować witrynę, a następnie wyświetlać ją użytkownikom wyszukiwarek. Gdy Twoja witryna zostanie „zindeksowana” przez wyszukiwarki, konkuruje z witrynami o podobnej treści. Im lepszy projekt i treść witryny, tym wyżej będzie ona wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania.
SEO obejmuje głównie następujące praktyki:
- Badanie i wdrażanie słów kluczowych
- Optymalny kod strony internetowej
- Szybka prędkość ładowania
- Bycie bezpiecznym i posiadanie zainstalowanego certyfikatu SSL; SSL to standardowa technologia bezpieczeństwa, która zapewnia prywatność danych przesyłanych między serwerami internetowymi i przeglądarkami
- Posiadanie witryny dostosowanej do komórek
- Istnienie wysokiej jakości linków zwrotnych (linki na zewnętrznych stronach internetowych z powiązaną treścią), które prowadzą do Twojej witryny
- Posiadanie wielu pozytywnych recenzji online (Google, Yelp, Facebook itp.)
- Korzystanie z wewnętrznych linków w witrynie, aby ludzie klikali i czytali
- Korzystanie z mediów społecznościowych do łączenia się z Twoją witryną (LinkedIn, Twitter, Facebook, Pinterest itp.)
Pozycjonowanie to niezwykle ważny, ciągły proces, który może oznaczać różnicę między wyświetlaniem się na pierwszej stronie stron wyników wyszukiwania (co skutkuje dużymi ilościami bezpłatnego ruchu do Twojej witryny) lub na stronie 300 (skutkującej brakiem ruchu).
8. Regularnie twórz i publikuj wysokiej jakości treści
Zarówno ilość treści, jak i aktualność są ważne dla wyszukiwarek, dlatego ważne jest, aby stworzyć plan publikowania wysokiej jakości artykułów i/lub postów na blogu w Twojej witrynie oraz w witrynach zewnętrznych zawierających linki do Twojej witryny. Jeśli chcesz mieć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i zachęcać ludzi do ponownego odwiedzania Twojej witryny, będziesz musiał aktualizować swoją witrynę o nowe i trafne treści tak często, jak to możliwe.
Oprócz statycznej zawartości strony i artykułów, świetną formą treści do publikowania w witrynie są referencje. Pytanie o referencje od klientów, a następnie publikowanie ich w witrynie to świetny sposób na publikowanie w witrynie świeżych, wysokiej jakości treści, które uatrakcyjnią Twoją małą firmę.
Upewnij się, że Twoje treści mają odpowiedni, markowy ton, który spodoba się ludziom.
9. Zainstaluj narzędzia dla webmasterów
Wykorzystaj kluczowe dane, które pomogą Ci analizować ruch i wydajność witryny, instalując Google Analytics i Google Search Console (najlepiej za pośrednictwem Menedżera tagów Google). Narzędzia te mogą służyć do śledzenia następujących rodzajów informacji:
- Użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę codziennie, co tydzień i co miesiąc
- Liczba wyświetleń na każdej stronie Twojej witryny
- „Współczynnik odrzuceń” — odsetek użytkowników, którzy odwiedzają Twoją witrynę i opuszczają ją po obejrzeniu tylko jednej strony (algorytmy Google zapewniają wyższą pozycję witrynom o niskim współczynniku odrzuceń, zgodnie z teorią, że użytkownicy spędzają w witrynie więcej czasu i uznaj to za wartościowe.)
- Średni czas spędzony w witrynie przez odwiedzających
- Błędy indeksowania w Twojej witrynie (błędy, które wyszukiwarki znalazły w Twojej witrynie podczas indeksowania jej treści)
- Uszkodzone linki na stronie
- Słowa kluczowe, które prowadzą użytkowników do Twojej witryny
- Linki wsteczne do Twojej witryny
- Czas pobierania strony internetowej
- Inne informacje, które mogą pomóc Ci poprawić SEO
10. Wdróż plan utrzymania strony internetowej
Witryna nie powinna być tworzona, a następnie zostawiona sama sobie. Aby mieć udaną witrynę, która dobrze radzi sobie w wyszukiwarkach i nie zostanie zhakowana, musisz upewnić się, że jest odpowiednio utrzymywana.
Oto kilka wskazówek, jak stworzyć plan utrzymania witryny dla małych firm:
- Sprawdzaj dane Narzędzi dla webmasterów co najmniej raz w miesiącu i otrzymuj wszelkie istotne błędy w wiadomości e-mail w czasie rzeczywistym.
- Korzystaj z danych o ruchu, aby dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach, aby lepiej do nich docierać.
- Korzystaj z danych dotyczących wydajności, aby optymalizować i naprawiać ostrzeżenia i błędy.
- Upewnij się, że całe oprogramowanie jest zawsze aktualne.
- Uruchom skanowanie bezpieczeństwa, aby mieć pewność, że Twoja witryna jest wolna od złośliwego oprogramowania i nie została zhakowana.
- Użyj „testów dzielonych”, aby sprawdzić, czy niektóre odmiany Twojej witryny poprawiają wydajność; na przykład, jeśli sprzedajesz produkt, możesz mieć dwie wersje określonej strony docelowej z różnymi obrazami i sformułowaniami — testy podzielone pozwalają zobaczyć, która wersja ma wyższy współczynnik konwersji.
- Postępuj zgodnie z moimi radami dotyczącymi SEO (patrz punkt 7) i stale publikuj wysokiej jakości treści (patrz punkt 8).
- Znajdź modne i skuteczne sposoby promowania swojej firmy w Internecie.
- Zezwól użytkownikom witryny na przekazywanie Ci opinii na temat Twojej witryny.
- Od czasu do czasu sprawdzaj konkurencję, aby zobaczyć, co robią ze swoją obecnością w Internecie i sprawdź, czy to, co zrobili, może działać również dla Ciebie.
- Upewnij się, że Twoja witryna jest tworzona na wiele sposobów, co najmniej raz dziennie i co najmniej 10 dni wstecz.
Wniosek
Jak możesz się przekonać po przeczytaniu tego artykułu, stworzenie świetnej witryny dla małej firmy może nie być tak proste, jak początkowo sądziłeś. Jeśli jednak wykonasz 10 kluczowych kroków do zbudowania świetnej strony internetowej dla małych firm opisane w tym artykule, Twoja mała firma będzie miała doskonałą szansę na odniesienie sukcesu na rynku internetowym.