Chociaż nie ma jednego właściwego sposobu na wykonanie plakatu, nadal istnieją najlepsze praktyki projektowania plakatów, których należy przestrzegać.
Postanowiliśmy więc podjąć się napisania najlepszego, najbardziej szczegółowego przewodnika po projektowaniu plakatów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zaprojektować plakat od podstaw, jesteś we właściwym miejscu.
Te wskazówki dotyczące projektowania plakatów można zastosować do praktycznie każdego projektowanego plakatu.
Jak zaprojektować plakat reklamowy – FAQ
Jakie są najważniejsze elementy projektowania plakatów reklamowych?
Dobry plakat to połączenie prostoty i przyciągania uwagi. Twój plakat musi być łatwy do zrozumienia i zawierać tylko niezbędne informacje. Najważniejszym elementem projektowania plakatu jest wiadomość, którą chcesz przekazać. Możesz to zrobić poprzez pisanie krótkich, wyrazistych nagłówków i haseł lub zdjęć z podpisami. Ważne jest, aby twoja wiadomość była łatwa do zrozumienia i łatwa do odczytania.
Jak można zaplanować plakat wokół celu?
Zacznij od ustalenia, czego chcesz osiągnąć swoim plakatem. Chcesz, aby ludzie wiedzieli o twojej imprezie, aby zareklamować produkt lub usługę, czy chcesz po prostu wyrażać swoją osobowość? Następnie zastanów się, jaki rodzaj plakatu będzie najlepszy dla Ciebie. Czy chcesz coś prostego i łatwego do odczytania, czy raczej coś bardziej kreatywnego i oryginalnego? Kolejnym krokiem jest znalezienie dobrego miejsca na umieszczenie plakatu. Pamiętaj, aby umieścić go w miejscu, które jest łatwo dostępne i widoczne.
Jak zoptymalizować plakat pod kątem mediów społecznościowych?
1. Zadbaj o dobry tytuł i atrakcyjną grafikę.
2. Postaraj się skrócić tekst do minimum.
3. Dodaj hashtagi i linki.
4. Używaj odpowiednich formatów.
Jak można zoptymalizować plakat pod kątem wydruku?
Plakat można zoptymalizować pod kątem wydruku poprzez:
– Użycie jasnych kolorów i czytelnego czcionki;
– Dodanie marginesów;
– Dostosowanie rozmiaru plakatu do wymiarów drukarki.
Określ cel swojego plakatu
Chcesz poinformować kogoś o nowym produkcie? Może o koncercie w ich okolicy? A może po prostu daj im znać, że zbliża się wyprzedaż? Wszystko to są cele, w których projektowanie plakatów może Ci pomóc.
Jeśli myślisz o swoich głównych celach od samego początku, możesz wykorzystać ten cel, aby kierować swoimi wyborami projektowymi.
Na przykład, jeśli celem plakatu jest zachęcenie ludzi do wzięcia udziału w konferencji, plakat powinien być zaprojektowany strategicznie, aby pomóc Ci osiągnąć ten cel. Powszechną zasadą komunikacji pisemnej jest to, że zwycięża prostota.
Plakat konferencyjny
Projekt plakatu konferencyjnego może podkreślać kluczowe informacje, które uczestnicy będą musieli znać, dzięki eleganckiemu, profesjonalnemu wykończeniu:
- Żółty kontrastuje z niebieskim, kładąc nacisk na czas i miejsce wydarzenia oraz prezentowanych mówców (informacje, które mogą wzbudzić zainteresowanie uczestników).
- W największym tekście znajduje się również nazwa konferencji.
- Po tytule znajduje się krótki opis tego, czego dotyczy konferencja.
- Obraz w tle odzwierciedla motyw zespołu pracującego razem, aby osiągnąć wizję.
Plakat rekrutacyjny
Celem tego plakatu rekrutacyjnego jest poinformowanie wykwalifikowanych kandydatów o otwartym stanowisku. I miejmy nadzieję, że zadzwonią pod ten numer, aby złożyć podanie do firmy:
- Tytuł tego plakatu na pewno musi zawierać frazę „Zatrudniamy”. Powinien być większy niż jakikolwiek inny tekst, a po bokach powinna znajdować się przyciągająca wzrok ikona.
- Otwarte pozycje są wymienione obok, aby czytelnicy mogli szybko sprawdzić, czy plakat ich dotyczy.
- Wezwanie do działania, które w tym przypadku ma za zadanie wybranie numeru telefonu, powinno być wyróżnione unikalnym kolorem.
- Następna sekcja może zawierać odpowiedzi na wiele głównych pytań, które będą stawiać osoby poszukujące pracy, bez zmuszania ich do czytania dużej ilości tekstu.
Zacznij od celu i zaplanuj wokół niego swój projekt plakatu.
Rozważ swoją grupę docelową
Następnie zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoim plakatem. Odpowiedź na to pytanie prawdopodobnie wpłynie na wiele twoich wyborów projektowych.
Załóżmy na przykład, że reklamujesz zbiórkę pieniędzy na sztukę. Układ, kolorystyka i projekt powinny wydawać się bardzo profesjonalne. Odbiorca musi się domyśleć, że starają się przyciągnąć starszą, profesjonalną publiczność. Taką, która ma trochę pieniędzy, by nie tylko wydać na charytatywny obiad, ale także przekazać darowiznę na ich cel.
Plakat na zbiórkę pieniędzy
Plakat powinien spodobać się znacznie młodszej grupie osób dzięki żywym kolorom i odważnym krojom (co jest jednym z największych tegorocznych trendów w projektowaniu graficznym). Wygląd powinien też bardziej kierować na imprezę niż zbiórkę pieniędzy!
Upewnij się więc, że zdecydowałeś dokładnie, do kogo chcesz się odwołać, zanim przejdziesz do procesu projektowania plakatu.
Pamiętaj też, że możesz stworzyć wiele plakatów dostosowanych do różnych osobowości klientów. Nie musisz używać jednego dla każdego typu klienta!
Zdecyduj, gdzie chcesz udostępnić swój plakat
Ostatnią rzeczą, którą powinieneś zrobić przed zaprojektowaniem swojego plakatu, jest zastanowienie się, gdzie będzie on udostępniany.
Czy zamierzasz to wydrukować i powiesić na ścianie? A może po prostu udostępnić go swoim obserwatorom w mediach społecznościowych?
Przed rozpoczęciem procesu projektowania ważne jest, aby zdecydować, gdzie ma być widoczny Twój plakat. Dzieje się tak, ponieważ, jak zobaczysz poniżej, optymalizacja plakatu pod kątem druku jest nieco inna niż w przypadku Twittera czy Facebooka.
Zoptymalizuj swój plakat do druku
Prawdopodobnie masz pomysł, gdzie zamierzasz udostępnić swój plakat. Miejsce, w którym zdecydujesz się go przypiąć, może pomóc w podjęciu kilku decyzji projektowych.
Jeśli planujesz wydrukować swój plakat, istnieje kilka podstawowych wskazówek, o których powinieneś pamiętać.
Wizualizuj, gdzie przypniesz swój plakat
Jeśli ma być umieszczony na ścianie z mnóstwem innych plakatów, wydrukuj swój plakat w większym rozmiarze, aby się wyróżniał.
Ale jeśli będzie wisiał na stosunkowo gołej ścianie, wydrukuj go w mniejszym rozmiarze i przypnij kilka z nich, aby uzyskać większy ślad.
Wybierz standardowy rozmiar papieru
Jeśli nie chcesz stworzyć dużego plakatu, prawdopodobnie też nie chcesz wydawać dużo pieniędzy na jego wydrukowanie. Możesz wydrukować go samodzielnie, projektując plakat tak, aby pasował do standardowego papieru do drukarki A1 do A5.
Dzięki C-OLOR – Studio Graficzne możesz zaprojektować i wydrukować dowolny rozmiar plakatów.
Zoptymalizuj swój plakat pod kątem mediów społecznościowych
Przy projektowaniu plakatu do internetu istnieje mniej ograniczeń niż w przypadku wydruku. To świetna okazja, aby zrobić coś naprawdę fajnego ze swoim projektem. Mimo to jest kilka wskazówek, których powinieneś przestrzegać.
Jeśli chcesz, aby Twój plakat wyglądał naprawdę dobrze w mediach społecznościowych, dostosuj go do konkretnej platformy, na której go promujes . Możesz stworzyć kilka różnych wersji swojego plakatu na różne platformy.
Pamiętaj, że do oglądania na urządzeniach mobilnych najlepiej sprawdza się orientacja kwadratowa lub pionowa. Ludzie są przyzwyczajeni do przewijania w górę iw dół na telefonie komórkowym, a nie z boku na bok.
Oto idealne wymiary dla każdej z dużych platform mediów społecznościowych:
- Facebook : 1200 x 628 lub 1200 x 1200 dla kwadratu
- Twitter : 1024 x 512
- Instagram : 1080 x 1080 lub 1080 x 1350 dla portretu
- Pinterest : Masz więcej miejsca na długość, ale spróbuj użyć proporcji 2:3 do 1:3,5.
Jeśli promujesz swoje wydarzenie na Twitterze lub Facebooku, banery zazwyczaj lepiej pasują do ich kanałów informacyjnych. W takim przypadku orientacja pozioma jest w porządku.
Szczególnie ważne jest, aby tekst był zwięzły również podczas tworzenia plakatów w mediach społecznościowych. Ponieważ ludzie prawdopodobnie będą patrzeć na nie na swoich telefonach, obrazy będą małe.
Zacznij od zlecenia wykonania szablonu plakatu
Jeśli nie masz dużego doświadczenia w projektowaniu (lub żadnego, jeśli o to chodzi), projektowanie własnego plakatu może być onieśmielające. Zlecenie wykonania plakatu profesjonalnemu studio graficznego będzie podstawą do stworzenia unikatowego projektu.
Zacznij od wybrania szablonu, który pomoże zakomunikować cel Twojego plakatu. Poszukaj szablonu plakatu, który odzwierciedla motyw Twojego plakatu lub ma odpowiedni układ, którego szukasz.
Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać przy wyborze szablonu plakatu:
- Poszukaj szablonu plakatu z układem pasującym do Twojej wizji i celów (np. umieszczenie nagłówka, symbole zastępcze obrazów, ikony i inne).
- Wybierz szablon plakatu o odpowiednich wymiarach, w którym będziesz udostępniać swój plakat. (np. na ścianie, na Facebooku, w kampanii e-mail marketingowej itp.)
- Pamiętaj, że zawsze możesz dostosować swoje szablony, jeśli niektóre aspekty projektu Ci się nie podobają.
Na przykład, jeśli chcesz stworzyć plakat wydarzenia na targi pracy, skoncentruj się na lokalizacji, dacie i dostępnych ofertach pracy.