Ile kosztuje logo w 2024 roku?

Jeśli myślisz o tym, aby w tym roku wynieść swoją firmę na wyższy poziom, uzyskanie atrakcyjnego projektu logo może pomóc w przekształceniu Twojego pomysłu na biznes w przedsięwzięcie zarabiające pieniądze. Kiedy będziesz gotowy do rozpoczęcia budowania swojej marki, koniecznie sprawdź naszą ofertę usług projektowania logo. Jeśli chcesz z nami stworzyć własne logo, z którego będziesz dumny, koniecznie daj nam znać. Pomożemy niezależnie od tego, czy masz już jakiś pomysł, czy będziemy działać od zera.

Ile kosztuje logo w 2024 roku?

Być może w tym momencie nasuwa Ci się pytanie: ile kosztuje stworzenie logo? Koszt logo może wahać się od 100 zł do 10 000 zł w zależności od różnych czynników.

Prawda jest taka, że istnieje wiele zmiennych, które wpływają na to, ile zapłacisz za projekt logo. Oto, co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz, jak zrobić lub kupić swoje logo.


Co to jest logo?

Logo to tożsamość Twojej firmy, czyli wizualna reprezentacja tego, czym się zajmujesz. Powinno być wyraźne, zapadające w pamięć i łatwo kojarzące się z Twoją marką. Logo jest pierwszą rzeczą, którą ludzie widzą, gdy odwiedzają Twoją stronę internetową lub kontaktują się z Tobą osobiście, więc ważne jest, aby było doskonałe. Możesz zatrudnić grafika, który stworzy je dla Ciebie, lub użyć profesjonalnego oprogramowania, takiego jak Adobe Illustrator czy Photoshop, aby zaprojektować je samodzielnie.

Co to jest logo?

Jak powinno wyglądać logo?

Logo może mieć dowolny kształt i rozmiar, ale powinno być proste i łatwe do odczytania. Powinno również pasować do stylu Twojej marki. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty luksusowe, to Twoje logo powinno to odzwierciedlać, ale też być na tyle proste, aby dobrze wyglądało na wizytówce. Możesz używać swojego logo jako części swojego brandingu, w tym na kontach w mediach społecznościowych i na wizytówkach. Ważne jest, aby mieć jedno logo, które jest używane konsekwentnie w materiałach marketingowych. Spójna identyfikacja wizualna jest bardzo istotna, gdyż pomaga konsumentom rozpoznać Twoją markę i może ułatwić im zaufanie do Ciebie. Na przykład, jeśli używasz tego samego logo w każdym poście w mediach społecznościowych i na wizytówce, to ludzie będą je rozpoznawać. Ułatwia to również klientom znalezienie Twojej strony internetowej lub informacji kontaktowych, ponieważ wiedzą, jak ich szukać, z jakim elementem graficznym kojarzyć Twoją firmę.

Podróż tworzenia logo – projekty logo w kilku krokach

Projekt logo, z lub bez wsparcia zewnętrznego, jest procesem skomplikowanym i wieloetapowym, który obejmuje badania, burzę mózgów, szkice i kilka koncepcji projektowych.

Właśnie dlatego niestandardowe pakiety logo mogą bardzo różnić się nie tylko ceną – od darmowych projektów do tych w cenie kilku tysięcy złotych – ale także ilością czasu i wysiłku potrzebną do wykonania pracy nad projektami logo.

Zanim przejdziemy dalej, zastanów się, czy Twoje logo będzie dostępne tylko cyfrowo, czy planujesz wydrukować je na wizytówkach i innych materiałach marketingowych. To może mieć wpływ na rodzaj formatu plików, w których zapisane będzie logo, i warianty kolorystyczne, które będą zastosowane.

Zacznijmy od wyjaśnienia, że istnieją dwie podstawowe kategorie plików graficznych: rastrowe i wektorowe.

Pliki rastrowe są mierzone w DPI (punkty na cal) i zapisywane w formatach: JPG, PNG lub GIF. Ponieważ pliki rastrowe są oparte na siatce pikseli, istnieje ryzyko zniekształcenia logo podczas zmiany rozmiaru obrazu.

Z drugiej strony pliki wektorowe można skalować do dowolnego rozmiaru bez utraty jakości – od zdjęcia profilowego na Instagramie po reklamę stacji metra. Można je otwierać, edytować i zapisywać w różnych programach i zapisywane są w formatach: AI, EPS, SVG lub PDF.

Chociaż możesz sprawić, żeby plik rastrowy o wysokiej rozdzielczości działał poprawnie, nie jest on dostosowany do wszystkich aplikacji. Pliki wektorowe są tym, czego potrzebujesz, aby Twoje logo wyglądało niesamowicie i spełniało rolę profesjonalnego przedstawiciela marki.

A jeśli chodzi o warianty kolorystyczne, upewnij się, że otrzymujesz jasną, ciemną i pełnokolorową wersję swojego logo na potrzeby brandingu, a także wersję z przezroczystym tłem.

Opcje eksportowania kolorów również mogą się różnić: RGB jest używane w przypadku logo wyświetlanych cyfrowo, a CMYK jest najlepszy w przypadku produktów drukowanych (Pantone może działać w obu przypadkach).

Czy kręci Ci się już w głowie? Nie martw się – jesteśmy tutaj, aby przeprowadzić Cię przez wszystkie informacje – koszt wykonania logo i to, co zawiera każdy rodzaj pakietu.

Ile kosztuje stworzenie logo?

Opcja 1: zrób to sam – stwórz własne logo

Jeśli chcesz uelastycznić swoje projekty, możesz spróbować stworzyć własne logo. Jednak stworzenie projektu, który pasuje do Twojej marki i może być używany w wielu kanałach, jest wyzwaniem.

Największym kosztem będzie czas poświęcony na stworzenie logo na papierze i wybór odpowiedniego oprogramowania do projektowania, aby ożywić szkic.

Chcemy Cię ostrzec, że istnieje powód, dla którego ludzie płacą za projektowanie logo. Nie jest to łatwe, zwłaszcza bez doświadczenia w projektowaniu.

Dobre wieści? Będziesz mieć pełną kontrolę nad stroną kreatywną, a podczas nauki nowego oprogramowania możesz wykorzystać samouczki online, które pomogą Ci trzymać rękę na pulsie.

Oto kilka programów, które mogą służyć do samodzielnego wykonania logo:

  • Sketch

Dostępny tylko dla Mac OS X. Oprogramowanie do projektowania wektorowego pozwoli Ci wyeksportować Twoje logo w różnych formatach: PDF, SVG, PNG, JPG i EPS. Chociaż Sketch staje się ulubieńcem wśród społeczności projektantów graficznych, nie jest to narzędzie do projektowania druku, ponieważ nie można eksportować logo w przyjaznych dla drukarki kolorach CMYK.

  • Adobe Illustrator

Illustrator to popularna w branży projektowej aplikacja do grafiki wektorowej, która współpracuje z innymi programami firmy Adobe. Możesz wyeksportować swoją pracę w ponad dziesięciu formatach do użytku cyfrowego i drukowanego. Można uzyskać dostęp do oprogramowania poprzez płatne członkostwo w Adobe Creative Cloud.

  • Vectr

Darmowy (ale podstawowy) edytor grafiki wektorowej Vectr można pobrać na dysk lub używać online. Program oferuje pomocne lekcje w aplikacji. Pliki można eksportować zarówno w formatach rastrowych, jak i wektorowych, w tym AI, PNG, JPG i SVG.

  • Canva

Płatna subskrypcja serwisu Canva pozwala na dostęp do większego wachlarza opcji. Program zawiera ponad 1000 szablonów logo, które można dostosować, i umożliwia pobranie gotowej pracy w formacie JPG, PNG, PDF lub GIF.

Opcja 2: kup i dostosuj szablon logo – stwórz logo firmy na kupionej bazie

Gotowe szablony ograniczają wysiłek i czas potrzebny do stworzenia logo od podstaw.

Ponieważ do dostosowania projektu potrzebne jest oprogramowanie, większość plików z szablonami logo jest zgodna z programem Adobe Illustrator. Tu też będziesz potrzebować płatnej subskrypcji. Zmiana kolorów i zmiana ogólnego tekstu na ten związany z działalnością marki zajmuje trochę czasu.

Te szablony mogą zawierać coś więcej niż tylko logo. Oferują pakiet brandingowy i projekty na media społecznościowe. Upewnij się, że przeczytałeś opis szablonu, zwróć uwagę na dostępne formaty plików, abyś był pewien efektu, jaki osiągniesz.

I pamiętaj: korzystanie z szablonu oznacza, że inne osoby mogą mieć logo bardzo podobne do wybranego przez Ciebie. Nie chcemy, abyś wydawał swoje ciężko zarobione pieniądze na nadużywany i nieoryginalny projekt!

To kilka programów, w których możesz stworzyć szablon logo:

  • Creative market

Na rynku kreatywnym dostępnych jest ponad 49 000 szablonów logo. Większość szablonów jest płatna. Koszt ten obejmuje pakiet z dwiema opcjami licencjonowania: standardową dla firm, które nie przekroczą 500 sprzedaży, i rozszerzoną dla nieograniczonej sprzedaży. Oczywiście rozszerzona jest droższa.

  • Adobe Spark

W usłudze Adobe Spark znajdziesz setki szablonów logo, które są promowane jako bezpłatne. Haczyk polega na tym, że musisz zapłacić za oprogramowanie Adobe Spark, aby je edytować. Adobe Spark jest specjalnie zaprojektowany dla użytkowników o solidnym wyczuciu projektowym, którzy chcą mieć większą kontrolę nad projektowaniem własnych ulotek, grafik w mediach społecznościowych, a nawet filmów!

  • GraphicRiver

GraphicRiver oferuje szablony niskiej jakości, których koszt też jest stosunkowo niewielki. Wysokiej klasy pakiety mogą być nawet dziesięciokrotnie droższe. Większość niewyłącznych pakietów logo na tej stronie jest dostępna za średnie kwoty i jest dostarczana z plikami wektorowymi.

  • Etsy

Na Etsy znajdziesz różne szablony projektów logo, od bardzo tanich, po takie, za które trzeba zapłacić już naprawdę sporo. Uważaj na typ pliku, który dostaniesz, najlepiej jeśli otrzymasz plik źródłowy lub plik wektorowy, dzięki czemu w przyszłości będziesz mógł wprowadzać zmiany lub skalować go w razie potrzeby. W niektórych przypadkach sprzedawcy oferują pliki w programie Adobe Illustrator, a nawet w serwisie Canva.

Jakie są różnice między plikami rastrowymi a wektorowymi?

Opcja 3: użyj internetowego kreatora logo – stwórz logo online

Generator logo może być najtańszą opcją na rynku, w dodatku bez konieczności zakupu lub nauki oprogramowania do projektowania. Niektóre witryny nie pobierają żadnych opłat za korzystanie z usługi – płacisz tylko wtedy, gdy jesteś gotowy, aby pobrać plik z logo.

Kreator logo może wygenerować setki odmian logo, korzystając z podstawowych informacji o Twojej firmie i preferencjach projektowych; następnie możesz edytować i modyfikować makiety, które lubisz. Cały proces odbywa się w kilku krokach: wpisz nazwę swojej firmy, wybierz grafiki, które Ci się podobają, i w kilka chwil masz zaprojektowane logo.

Ale, uwaga! Chociaż kreator logo jest dostępny w niskich cenach, jakość projektów może się drastycznie różnić. Logo firmy stworzone przez generator online z pewnością nie będzie oryginalne. Mimo że na rynku dostępne są gratisy, jest większe prawdopodobieństwo, że opcja płatna zapewni odpowiednie pliki z dobrej jakości logo. Ponadto, jeśli będziesz miał jakiekolwiek pytania, przy płatnej opcji prawdopodobnie będziesz mieć dodatkową obsługę klienta.

Opcja 4: crowdsource projekt – logo firmy wyłonione spośród wielu projektów

Pomyśl o crowdsourcingu jak o konkursie: publikujesz szczegółowy opis logo i kierujesz do społeczności projektantów, umieszczasz w ogłoszeniu również cenę, jaką jesteś gotów zapłacić za projekt. Freelancerzy mogą następnie zgłaszać swoje unikalne projekty, a Ty masz szansę na wybór.

Po sfinalizowaniu projektu projektant wyśle Ci logo w wielu typach plików i już, możesz z nim działać.

Opcja 5: zatrudnij niezależnego projektanta logo – projekty logo spod ręki freelancera

Wybranie freelancera oznacza, że będziesz współpracować z ekspertem. Razem stworzycie profesjonalny projekt logo. Zobaczysz kilka koncepcji, które zostaną zrealizowane. Ile kosztuje stworzenie logo przez freelancera? W zależności od umiejętności projektanta nowe logo może kosztować od 1000 do 10 000 zł. Wybierając freelancera, pamiętaj, aby sprawdzić jego doświadczenie i to, w jaki sposób się rozlicza (godzinowo czy od projektu).

Freelancer z mniejszym doświadczeniem prawdopodobnie weźmie mniej, ale jest ryzyko, że proces nie będzie tak płynny i profesjonalny, jak mógłbyś się spodziewać.

Istnieją internetowe społeczności projektantów, których możesz szukać za pośrednictwem różnych platform. Pamiętaj jednak, że zapewne zajmie to trochę czasu!

Opcja 6: zatrudnij agencję projektującą logo – profesjonalne projektowanie logo firmy

Najdroższą opcją stworzenia logo jest wynajęcie firmy, która wykona je dla Ciebie.

Agencje pobierają ok. 1000 zł za projekt logo, a niektóre osiągają poziom od 5000 zł do 20 000 zł. To może być kosztowne dla kogoś, kto dopiero zaczyna i chce wypromować firmę, ale warto też spojrzeć na temat z perspektywy inwestycji w rozwój marki i wybrać taką agencję, na którą nas po prostu stać.

Rozważając wybór agencji, należy pamiętać o następujących kwestiach:

  • Kaucja: oczekuj, że zapłacisz do 50% kosztów projektu logo, zanim agencja rozpocznie pracę.
  • Umowa: nie wszystkie agencje poproszą Cię o podpisanie umowy, ale większość firm graficznych już tak funkcjonuje.
  • Czas: wspierana przez zespół projektowy agencja musi poświęcić odpowiedni czas na stworzenie Twojego logo. Spodziewaj się co najmniej tygodnia, zanim zobaczysz jakiekolwiek makiety. Choć to często kwestia indywidualna i do ustalenia bezpośrednio między klientem a wykonawcą.
Skąd wziąć logo?

Dodatkowe koszty do rozważenia

Po zakończeniu tworzenia logo rozważ uzupełnienie tożsamości wizualnej Twojej firmy niestandardowymi projektami mediów społecznościowych i wizytówek. Na Twojej liście może być również ustalenie wytycznych dotyczących marki i uzyskanie znaku towarowego.

Koszty te szybko się sumują, więc miej je na uwadze przy wyborze (i budżetowaniu) wariantu tworzenia logo.

Cena logo

Wybór odpowiedniej opcji – jak zrobić logo?

Nawet jeśli dopiero rozpoczynasz działalność gospodarczą, profesjonalne logo jest punktem wyjścia do budowania tożsamości marki i warto się do tego przyłożyć. Profesjonalne logo jest podstawą identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Może być źródłem dumy i inspiracji lub powodem do wstydu. Jeśli masz pomysł na to, jak ma wyglądać Twoje logo – czy jest to tylko kilka kluczowych koncepcji, czy w pełni zrealizowany szkic – rozważ zatrudnienie kogoś, kto specjalizuje się w tworzeniu logo. Uzyskasz lepsze wyniki przy mniejszym bólu głowy.

Gdy już masz pomysł, zastanów się, jak będziesz prezentować swoją markę online i offline. Następnie dowiedz się, jaka cena pakietu projektowania logo będzie dla Ciebie odpowiednia.

Zapamiętaj opcje oparte na cenie logo:

  • Jeśli masz mniej niż 500 zł, możesz samodzielnie zaprojektować logo lub kupić i dostosować szablon.
  • Kreator logo online to niedrogi wybór projektu logo. Jeśli nie chcesz kupować oprogramowania do projektowania, ale nadal chcesz mieć kontrolę nad procesem, może to być najlepszy wybór! Jednak pamiętaj, że zapamiętywalne logo firmy to unikalne logo, a w przypadku kreatorów online ciężko o uzyskanie takiego efektu.
  • Możesz zapłacić więcej? Sprawdź crowdsourcing lub wynajmij niezależnego projektanta lub agencję, jeśli wydaje Ci się to odpowiednie.

Bez względu na to, jaką opcję wybierzesz, życzymy Ci powodzenia w Twojej podróży do tworzenia logo! Pamiętaj, że logo powinno odzwierciedlać wartości i misję Twojej firmy. Powinno być również proste i łatwe do rozpoznania, nawet z daleka. Dobre logo pozostawi trwałe wrażenie u obecnych i potencjalnych klientów.

Ile kosztuje logo – FAQ

Ile kosztuje logo?

Cena logo zależy od wielu czynników, takich jak: rozmiar, wykorzystanie palety barw, stopień skomplikowania, czas trwania projektu i tak dalej. Można zlecić projekt logo firmy w studiu graficznym lub skontaktować się z freelancerami.

Jakie są różnice między plikami rastrowymi a wektorowymi?

Różnica między plikami rastrowymi a wektorowymi to głównie to, że pliki rastrowe są obrazami (są to w rzeczywistości tabele pixeli), podczas gdy pliki wektorowe są zbiorem punktów, linii i kształtów. Pliki rastrowe są łatwiejsze do wyświetlenia, ale pliki wektorowe są łatwiejsze do przeskalowania i modyfikowania.

Jakie są korzyści z kupna szablonu logo?

Szablon logo pozwala na stworzenie profesjonalnego logo marki w krótkim czasie i bez konieczności wydawania dużych kwot na agencję reklamową. Jest to idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, które dopiero rozpoczynają działalność lub chcą zmienić swój dotychczasowy wizerunek.

5/5 - (58 votes)